mandag 27. april 2009

Amsterdam, Dag 1.

Hm..
Jeg som hadde tenkt å blogge etter hver dag, men det har ikke gått så veldig bra.. Så jeg skal prøve å ta igjen for de dagene jeg har glemt..

Dag 1:



Dagen startet med at jeg og mamma skulle p
å EF språkreiser møte i Trondheim... Så vi skyntet oss med å pakk
e ferdig de siste tingene og komme til
 stasjonen til klokken 10. Men da mamma hadde kjøpt den første billetten kom vi på at toget ikke gikk..
Så da ble det buss.. 
Vi kom fram til Solsiden i god tid, og fant etter en stund fram til BI bygget hvor møtet var. Det var ett ganske greit møte, jeg fikk vite en del ting som jeg egentlig hadde lurt på, og vi fikk bestilt lokalt sim-kort til jeg drar.

Vi kom til flyplassen kvart på to, og da hadde pappa og Petter allerede sendt bagasjen vår, så vi gikk inn å venta.
Flyturen gikk med på å sove og høre på musikk. Og det var egentlig litt herlig, siden jeg var veldig sliten.

Da vi kom fram til Amsterdam klarte vi å ikke finne flyet vårt på en oversikt over bagasjebånd, så vi sto for
an skjermene i utallige minutt før vi bestemte oss for å g
å å sjekke litt på den andre siden.. Og der satte mamma og pappa seg ned, imens jeg og Petter fortsatte å gå.. Vi begynte også å sjekke båndene. Og heldigvis så så jeg den gråe trille bagen min! På det heeelt borteste båndet..

Vi kom fram til bed and breakfast greia vi bor på, og fant ut at det er bare oss som bor her. Og så jobber Gerard her. Han lånte ut x-boxen hannes til Pette
r og meg, så imens mamma og pappa begynte å pakke ut, og sn
akke med Gerard, koblet jeg og Petter x-boxen opp, og prøvde (og feilet egentlig ganske mye) å spille..




Litt senere kom Maren, og vi dro til en restaurant som Gerard hadde anbefalt. Det var veldig god mat, men det ble nok, siden vi alle spiste nesten en kvart kg med kjøtt..
Og Petter fikk sykle på Maren sin sykkel, noe som han syntes var veldig artig.. 




























Etter restauranten dro vi hjem igjen, etter en liten stopp på en butikk hvor vi kjøpte litt snacks og drikke.. Petter og Maren brukte tiden på å "spille" på x-boxen imens jeg lå å så på, og hadde det morsomt med hvor dårlige de var i bilspillet.


- Emiolie

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar