fredag 1. mai 2009

Amsterdam, Dag 3



Dagen begynte med at Maren kom til oss hvor vi bor, og derifra tok vi syklene og syklet til Skolen hennes. Der var vi en stund, og Maren viste oss rundt om kring der... Etter det gikk vi på en café som var i samme bygg, hvor det plutselig krydde av norske pensjonister! 
Vi prøvde å ikke snakke så veldig høyt, så vi ikke måtte snakke med dem.. Ikke for å være slemme, det er bare veldig ukomfortabelt når du bare snak
ker med folk (spesielt når de ikke er samme alder) bare fordi man er fra samme land, og i utlandet. 

Markedet var neste stop. Det var masse kule ting, og masse kule klær. Jeg elsker jo t-skjorter med print på, og klær som ikke så veldig mange andre har. 
Vi brukte en god del tid på markedet, og etter det skulle mamma, pappa, Petter og jeg dra inn til sentrum imens Maren skulle dra og møte en skuespiller. 
Petter greide jo da når vi skulle låse opp syklene å BREKKE nøkkelen sin, men det gikk bra, siden vi ringte utleie firmaet, og noen få minutter senere kom en mann derifra, med en ny nøkkel. Vi måtte jo da selvfølgelig innom butikken igjen, fordi Petter måtte ha en ny sykkel. 

Etter vi hadde sett på litt forsjkellige ting, ville vi finne oss ett sted å spise lunsj. Og jeg er jo en ganske usunn person, så jeg ville veldig gjerne ha en hamburger. Vi havnet på en snack-bar eller noe sånn, som egentlig hadde ganske så elendig mat. Men vi fikk forklaringen på det da Maren forklarte at vi hadde havna i Red Light District. Og da var det jo ikke så overraskende. Da vi gikk ut igjen, så vi jo at hver andre butikk enten var en sex-butikk eller "coffee shop".. 

Siden det ikke var så kjempe vær ut, bestemte vi oss for å ta en tur på kanalen med en sånn turist båt, og får å sitere Maren så er det "Den mest turistiske tingen å gjøre".. Jeg har ikke så mye å fortelle fra båtturen da, siden jeg tror jeg sov over halvparten av turen. Men jeg fikk med meg en god del av husbåtene! De var kjempe kule x)

Til slutt dro vi til hvor Maren bor.. Det var ganske koselig.. Vi spiste is, og hadde det gøy :)

-Emeruylie

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar